Arvon asiakas,
Kiitos, että valitsit tuotteemme. Meillä on ammattimainen laadunvalvonta (QC) -tiimi, joka varmistaa, että jokainen tuote käy läpi tiukat laaduntarkastukset ennen toimituksia. Ole hyvä ja lue seuraava palautuskäytäntö huolellisesti ennen ostoksen tekemistä. Tekemällä tilauksen hyväksyt kaikki tämän käytännön ehdot.
1. Soveltamisala
Tämä palautuskäytäntö koskee kaikkia ostaakku.fi-sivustolta ostettuja tuotteita. Kaikki palautukset edellyttävät RMA-numeroa (Return Merchandise Authorization). Klikkaa tästä lähettääksesi RMA-pyyntölomakkeen.
Huomio: Lue seuraavat säännöt ja ohjeet huolellisesti välttääksesi tarpeettomia viivästyksiä tai ongelmia palautusprosessissa.
2. 30 päivän palautus- ja vaihtokäytäntö
👉30 päivän rahatakuu
- Palautukset hyväksytään 30 päivän kuluessa vastaanottopäivästä.
- Tuote on oltava alkuperäisessä kunnossa, täydellisessä pakkauksessa ja varusteissa, eikä siinä saa olla vaurioita tai muokkauksen merkkejä.
- Jos palautus johtuu laatuongelmasta, on toimitettava tukevat todisteet (valokuvat tai videot).
- Hyvityspyynnöt ilman asiaankuuluvaa tuotetietoa (kuten alkuperäistä mallia ja ongelmakuvausta) voidaan hylätä.
👉30 päivän vaihto
- Vaihtopyyntöjä voi tehdä 30 päivän kuluessa vastaanottopäivästä.
- Tuoteongelman tukevat todisteet (valokuvat tai videot) on toimitettava.
- Asiakkaat ovat oikeutettuja ilmaiseen vaihtoon samaan malliin/määrityksiin. 30 päivän jälkeen sovelletaan takuu käytäntöä.
- Pyynnöt, joista puuttuu tarvittavat tuotetiedot, voidaan hylätä.
3. Palautusprosessi
- Lähetä RMA-pyyntö: Klikkaa tästä lähettääksesi RMA-pyynnön. Sinun on saatava RMA-numero yllä mainitun palautusajan puitteissa. Luvattomia palautuksia ei hyväksytä.
- Asiakaspalvelun tarkistus: Asiakaspalvelutiimimme tarkistaa pyynnön 1-2 arkipäivän kuluessa ja lähettää RMA-numeron sähköpostitse. Varmista, että RMA-numero on selvästi merkitty palautuspakettiin.
- Palautuslähetys: RMA-numero on voimassa 30 päivää myöntämisestä. Tuote on lähetettävä takaisin tänä aikana. Seurantanumero tulee toimittaa.
- Hyvitys/vaihto: Kun palautettu tuote on vastaanotettu ja tarkastettu, hyvitys tai vaihto käsitellään 3-5 arkipäivän kuluessa.
4. Tärkeitä huomioita
- Kaikki palautukset/vaihdot edellyttävät RMA-pyyntöä.
- Luvattomia palautuksia ilman RMA-numeroa ei hyväksytä.
- RMA-numero on voimassa 30 päivää myöntämisestä. Palautukset on lähetettävä tänä aikana.
- Hyvitykset kestävät yleensä 3-5 arkipäivää maksupalveluntarjoajasta riippuen.
- Vaihdot järjestetään 2-7 arkipäivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta.
- Vain sama tuote voidaan vaihtaa. Jos tarvitaan eri tuotetta, alkuperäinen tuote on palautettava hyvitystä varten ja uusi ostos on tehtävä.
5. Kulut ja maksut
👉Ei-vialliset palautukset:
- Lähettämättömät tilaukset: Täysi hyvitys saatavilla.
- Lähetetyt tilaukset: Asiakas vastaa alkuperäisistä toimituskuluista ja palautuskuluista. 10% uudelleenvarastointimaksu sovelletaan (ellei kyseessä ole virheellinen, viallinen tai vaurioitunut toimitus).
- Meidän virheestä johtuvat palautukset: Korvaamme palautuskulut ja tarjoamme ilmaisen korvaustuotteen tai täyden hyvityksen.
👉Asiakkaaseen liittyvät palautukset:
- Jos palautus johtuu väärästä osoitteesta, noutamattomasta paketista tai toimituksen kieltämisestä, sovelletaan 10% uudelleenvarastointimaksua ja lisätoimitusmaksua.
- Erikoistapaukset (esim. litiumparistotuotteet):
- Kansainvälisissä tilauksissa noutamattomat tai kielletyt paketit tuhotaan kansainvälisessä siirtoasemassa eikä niitä palauteta varastoon.
- Tässä tapauksessa enintään 50% ostohinnasta voidaan hyvittää.
- Tuotteen uudelleenlähettämisestä peritään 30% uudelleenlähetysmaksu.
6. Viallisten tuotteiden käsittely
- 30 päivän sisällä: Tuotteet, jotka saapuvat toimimattomina (DOA), näkyvien vikojen kanssa tai vaurioituvat kuljetuksen aikana, oikeuttavat täyteen hyvitykseen tai ilmaiseen korvaustuotteeseen. Palautuskulut korvaamme.
- Vuoden takuuajan sisällä:
- Tarjoamme vuoden takuun. Laatuun liittyvät ongelmat tänä aikana oikeuttavat ilmaiseen korjaukseen tai vaihtoon.
- Tukevat todisteet (valokuvat/videot) on toimitettava.
- Pyynnöt ilman tarvittavia todisteita voidaan hylätä.
7. Lisäehdot
- Toimituskulut eivät ole hyvitettäviä.
- Jos tuote kielletään toimituksen yhteydessä, hyvitetään enintään 50% tilauksen arvosta.
- Palautukset on vastaanotettava ennen hyvityksen käsittelyä.
- Palautusaikataulun pidennyksiä varten ota yhteyttä asiakaspalveluun etukäteen.
8. Usein kysytyt kysymykset (UKK)
- Miten pyydän palautusta?
Lähetä RMA-pyyntölomake. Hyväksynnän jälkeen saat RMA-numeron.
- Kuinka kauan hyvityksen saaminen kestää?
Hyvitykset kestävät yleensä 3-5 arkipäivää maksupalveluntarjoajasta riippuen.
- Kuinka kauan korvaustuotteen saaminen kestää?
Korvaustilaukset järjestetään 2-7 arkipäivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta.
- Mitkä tapaukset eivät oikeuta palautukseen?
Palautusajan ylittäneet tuotteet tai väärinkäytöstä johtuneet vauriot.